onsdag 4 maj 2011

Jag har skaffat pseudonym

Redan när jag var liten tänkte jag ut vilken pseudonym jag skulle ha när jag blev författare. Jag skulle kalla mig Norah Olson - med amerikansk brytning. Nu har det ju inte blivit nån bok än, men att kalla sig Fru Olsson på sin blogg är väl ett steg i rätt riktning...

Att ha en pseudonym här på bloggen känns lite löjligt. Speciellt eftersom de enda som eventuellt läser bloggen är släkt och vänner, och de har ju fått länken till bloggen av mig. Inte så svårt att genomskåda mig då... Men det känns ändå rätt att vara lite hemlig. Man blir lite mer spännande inbillar jag mig. Hur spännande nu Fru Olsson låter...

Det var svårt att hitta på alias till övriga familjemedlemmar. Min man var inte så nöjd med att kallas Store T. Kanske ska jag byta till Big T - det låter lite coolare. A-son hette prins A först. Vildur eller Vildis är jag inte riktigt nöjd med - var inne på Argbiggan ett tag men det kanske är dumt... Lill-Tjorvas var lätt för han heter ju det. Super-Sis valde sitt själv så hon är väl nöjd i alla fall.

Vilken pseudonym vill du ha?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Shit-nails (gissa vem ;)

Fru Olsson sa...

Är de blue?

Anonym sa...

Kusin Vitamin har ju funkat länge, fast det blir ju tokigt för att vi är flera kusiner.. Tack för igår!