söndag 8 maj 2011

Viktväktarna var god dröj

De är smarta de där Viktväktarna. Jag gick med som internet-medlem för några månader sen. Viktväktarna har funkat för mig förut och så även denna gång. Med gott mod och friskt humör gick jag ner 8 kg på tre månader. Fint.

Men vad händer? Motivationen tryter. Jag börjar fuska. Jag fuskar lite till. Jag får lite ångest, men tröstar mig med att jag är ju fortfarande medlem, jag ska bara fuska en liten stund. Men tiden går. Fusket blir till ofusk, dvs jag minns inte att jag är viktväktare längre, dvs det är helt ok att äta vad jag vill och det räknas inte som fusk längre. Det dåliga samvetet ligger på lur, men hörs inte mellan godistuggorna.

Men lämnar jag Viktväktarna? Nej nej. Pengar fortsätter att dras från kontot. För om jag dessutom går ur Viktväktarna då har jag ju gett upp. Då är det ju kört. Nu småfuskar jag bara lite tillfälligt. Jag ska snart komma igång igen... Snart sade jag...

Och så rullar det på. Jag äter vidare utan dåligt samvete, för jag är ju faktiskt med i Viktväktarna, jag har bara lite paus... En kort paus bara.

De är smarta de där Viktväktarna.

Inga kommentarer: