onsdag 18 maj 2011

Speedway

Vi var på Speedway Grand Prix på Ullevi hela familjen. En annorlunda men ganska cool upplevelse. Några noteringar från kvällen:

De flesta som tittar på speedway har keps
Och regnkläder
Många röker (upptäckte jag i pausen när jag gick med Lill-Tjorvas i vagnen utanför)
En del hänger i baren istället för att titta på speedway (tex jag och Lill-Tjorvas)
Vi hade inga regnkläder
Det regnade
Vi satt nästan under tak
Nästan
Man måste hålla reda på vilken färg de har på hjälmen
Olika personer har samma färg på hjälmen fast i olika heat
Vi hejade på Sverige
De hade gul hjälm
Ibland
Jag och Lill-Tjorvas kollade på fyra heat
Sen hängde vi i baren
Sen gick vi hem
Jag köpte hamburgare och godis på vägen hem
Tävlingen avbröts pga regn
Jag hann inte äta upp godiset innan de andra kom hem

Heat 4 - Fredrik Lindgren i gul hjälm. Heja Sverige!




Det är skönt att tjejerna har fått en så framträdande roll i speedway. Något att uppmuntra Lill-Skruttan med. 'Om du gör läxan ordentligt så kan du bli paraply-flicka i Speedway Grand Prix när du blir stor...'

Inga kommentarer: