torsdag 6 oktober 2011

Att slänga ihop nåt

På många bloggar visas det maträtter som man på ett världsvant sätt har slängt ihop bara så där. Lite primörer och lite kantareller och lite olja och allt är så lätt lätt lätt och gott gott gott. Jag blir avundsjuk förstås. Och imponerad.

När jag slänger ihop nåt blir det samma sak som jag åt i studentkorridoren under tentaperioden klockan tre på natten för att man glömt att äta. Den stående rätten i 'Makaroniklubben'. Som var en protest mot den samtida 'Gourmetklubben' som vi inte fick vara med i...

Här kommer receptet:
Snabbmakaroner. Gärna överkokta.
En klick Milda margarin.
Färskriven ost.
Ketchup. Inte för mycket, då blir det sörjigt.
Grovmalen svartpeppar.

Blanda.
Ät.
Med hakan över tallriken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmmm. Svartpepparn är väl inte färskmalen hoppas jag? Kan bidra med ett tips om man vill trappa upp svårighetsgraden lite: Skär varmkorv i trecentimeters bitar, stick in okokta spaghettistrån (längs), sådär en fem-sju i varje korvbit. Koka. En fest för ögat såväl som för gommen! Kram shitnails

Fru Olsson sa...

Hmm, det måste jag prova. Låter lite svårt dock...

Och naturligtvis är det inte färskmalen svartpeppar. Hur gör man sån?