onsdag 25 april 2012

Rosa gummistövlar och Hello Kitty

Alltså det här med gummistövlarna. Lill-Tjorvas har ju en storebror och en storasyster. Han ärver således en hel del kläder. Och när jag packar ner urvuxna syskonkläder, så sorterar jag helt kategoriskt bort allt rosa, alla kjolar, allt blommigt - ja allt 'tjejigt' helt enkelt. Visst sparar jag Vildis blåa tröjor och små-lila långkalsonger - och kanske tom några utsvängda Lingon&Blåbär-byxor, men i princip åker 'tjej'-kläderna till nåt recycling-ställe.

Trots allt ärvande behövde Lill-Tjorvas nya gummistövlar. Och där stod jag och valde. Lill-Tjorvas var tämligen ointresserad och sade nej till alla förslag. Och om man ska välja mellan kamouflage-färgade med dinosaurier eller färgglada med blommor - ja då banne mig väljer jag färgglatt. Trots blommor, rosa och det lilla spännet. Visst - jag erkänner. Det tog emot. Det är så djupt rotat i mig, så jag får kämpa lite för att köpa stövlarna. Men nu är jag nöjd. Stövlarna är fina och glada. Och Lill-Tjorvas är mycket nöjd.

Och förstås! Vi har redan fått två kommentarer. En god vän kommenterade att 'vilka manliga stövlar han har'. Inget illa ment, men en spontan reaktion. Liknande min egen. På dagis visade Lill-Tjatten upp sina nya stövlar. 'Ja, visst har tjej-stövlar mycket roligare färger', sade pedagogen till mig...

Efter denna lilla smyg-revolution så har grabben fått ha Hello Kitty mössa också. Tänk om han blir bög nu...


7 kommentarer:

Frida sa...

Jag tror han är superhärlig i allt! Han är ju trots allt världens mysigaste lilla kille. Fortsätt! Mer färg är alltid roligt :)

Anonym sa...

För övrigt såg jag att jag blev din besökare nummer 11 000! GRATTIS!

Fru Olsson sa...

Men du - Coolt. Det firar vi med Jesus Christ Superstar och Ola Salo tycker jag...

Fru Olsson sa...

Förresten - undrar om jag ska förtydliga att sista meningen var ironisk... nej, det fattar väl folk va...

AP sa...

Heja Lill-Tjorvas, han får alla mina poäng i kväll ! Skitsnygga !

Anonym sa...

Hurra för Lill-Tjorvas....

mia sa...

Heja heja! Han kan få ärva E's knallrosa tyllklänning (som jag hittade blandutklädningskläderna häromdagen), som han var SÅ stolt över när han köpte till julen för några år sen. Fast nu blir det inte så många klänningar längre. Däremot vill han absolut ha allt i sin nya favoritfärg gul - hur lätt är det att hitta?