onsdag 18 april 2012

Grovarbetarn

Jag monterar sängar hela kvällarna nuförtiden. Vi har köpt varsin dagbädd från IKEA till barnen. Som kan bli dubbelsängar. Och jag älskar verkligen att montera IKEA-möbler. Jag skulle kunna jobba heltid med det. Läsa smarta instruktioner. Vända brädor rätt. Skruva i rätt skruv. Sätta ihop. Rulla in sista lådan. Och sen damma av händerna innan jag tar itu med nästa möbel. Och allt bara flyter på. Det saknas inga skruvar nuförtiden, pappa. Allt stämmer. Och jag förundras och fascineras och monterar en låda till. Lite lagom fysiskt sådär. I love it.

Så nu när barnen sover och mannen är på galej smyger jag runt och skruvar ihop lådor och ribb-bottnar så att jag aldrig vill gå och lägga mig. Och vet ni. Hela inlägget är på allvar. Jag är inte ens ironisk...

Inga kommentarer: