söndag 22 april 2012

Grilligt och grönt

Jag blir lite trött på mig själv. Egentligen vill jag ha en grillig grön tapet med träd i nya köket. För att jag blir glad då. Och egentligen vill jag använda de gröna glas-knopparna som jag fick av en givmild kollega, till handtag på köksluckorna. För att de är så himla fina. Och för att jag blir glad av dem. Egentligen är det detta jag vill.

Men det jag bestämmer är ännu en grå vägg. Och de klassiska och förvisso snygga handtagen som smälter in och försvinner. Och detta väljer jag för att jag är så himla klok. Inte för att jag är feg. Utan för att det gröna och det grilliga kan man tröttna på. Det gröna och det grilliga matchar heller inte det blåa tyget på matsalsmöbeln. Och jag kan ju inte ha grönt i ena änden och blått i andra änden av rummet. Tror jag. Fast det kan man förstås. Men mitt beslut står fast. Det är klokt. Det blir skitsnyggt. Det blir lite tråkigare. Men jag är inte feg.

Den gröna grilliga tapeten ska sitta på vår sovrumsvägg istället. Och de gröna glasknopparna ska sitta på garderobsdörrarna i sovrummet. Så jag är inte feg. Bara praktisk och klok. Och så himla tråkig.

2 kommentarer:

AP sa...

Nej Karin, den ska vara i köket ! Våga ! Tänk vad glad du blir varje morgon när denna syn möter dig i köket. Gört ! Sovrummet sover man ju bara i:-)

Fru Olsson sa...

Åh, jag vet jag vet jag veeet. Men jag har bestämt mig. Lite tråkigare lite klokare. Om vi hade haft en bättre fondvägg hade jag inte tvekat, men jag vill att tapeten verkligen ska komma till sin rätt. Som det hade blivit nu hade den legat bakom fläktkåpan samt ett fönster och ett överskåp. Det blev inte en enhetlig vägg. Men kanske att jag kan få in den på annat sätt... Jag har inte gett upp.

Men tack för peppningen :-)