tisdag 24 april 2012

Det stör mig

Vi hade städdag på området i helgen. Arbetet fördelades och vi var tre tjejer som tog oss an ett område som skulle rensas från ris och buskar. För då kunde vi ju uppdatera oss lite om det senaste också. Riset och buskarna skulle dessutom eldas upp.

Städchefen dök upp efter ett tag och vi hade redan snattrat en hel del och samtidigt burit buskar och ris och samlat på oss en stor hög. För stor påstod städchefen. Nu blir det svårt att få fjutt på elden. Men han gjorde i ordning en liten brasa med ved. Skvätte på lite brännbart och lämnade över eldandet till 'tjejerna'. Och inte sjutton fick vi igång brasan. Åh, vad det stör mig. Skit skit skit. Vart tog mina scouttalanger vägen? Till slut kom det en eländig kille och hällde över litervis med diesel och brassade på brasan åt oss. Jamen dååå är det väl ingen konst?!

Visst - den ser ynklig ut på bilden, men huj vad det brann till slut. Och banne mig - nästa gång blir det inget mesande och fjuttande från min sida - nästa gång kan jag...


Inga kommentarer: