söndag 14 oktober 2012

Hmpff

Idag var det friidrott. Söndagsträningen. Då är det löpning som gäller. Och föräldrarna får gärna vara med. Hmpff.

Och tanken var att pappan skulle åka med dottern. Men nu var pappan lite ynklig idag. Och eftersom mamman ändå hade tänkt springa så passade det ju bra. Hmpff.

Och vi satte oss i bilen ungefär samtidigt som regnet ställde sig som spön i backen. Hmpff.

Vildis skulle därför med hjälp av tankeöverföring och annat hokus pokus få regnet att sluta regna. Jag försökte hjälpa till så gott jag kunde med min egna gamla soldans. Fast jag körde ju bil så resultatet var väl sådär. Dessutom bemöttes jag av ett bestämt 'Tyst! Jag koncentrerar mig! Det är svårt att övertala vädret...'

Och det har hon ju rätt i. Men hon lyckades! Så klart. För vem kan säga emot Vildis när hon har bestämt sig...

Och att texten är full av Hmpff beror endast på att min  kropp är för gammal och tung för att springa, hoppa och leka. Jag skulle mycket hellre sitta inne och surfa och äta glass. Men det kan man ju inte erkänna för nån... Hur skulle det låta?! Hmpff...

Inga kommentarer: