fredag 26 oktober 2012

Skönhetssalong

Häromdagen var jag på skönhetssalong.Vilken ynnest att få bli omhändertagen för en stund. Och som jag blev omhändertagen. Manikyr. Massage. Och så fixades frisyren.

Nu fick jag ju inte välja färg på nagellacket själv. Men det gjorde inte så mycket. Det blev mörkgrönt, vilket jag tyckte var fint. Sen skulle det visst ha varit glitter på också, men det hann vi inte med. Min nya frisyr var lite speciell också. Håret blev lite platt på ena sidan och ganska rufsigt i bak. Men jag gillade verkligen hårspännet jag fick i luggen. Och överarmsmassagen var ljuvlig. Om än lite tafatt.

Jag gick ut därifrån som en helt ny människa. Och gick tillbaka till spisen och stekte falukorv till salongs-personalen. Som redan hade en ny kund. Lilla lillebror fick nagellack för första gången. Han fick inte heller välja färg. Det blev gult på ena handen och rosa på andra. Och på nåt sätt insåg jag att jag hade haft tur ändå. Mitt var ju bara grönt. Om än kanske lite väl utspritt...

Lill-Tjorvas tog sedan instruktionerna på allvar. Hela kvällen gick han omkring med spretande fingrar. Och då menar jag hela kvällen. Vid maten, framför TV'n, i sängen. Men fint var det.


Det här är verkligen en salong jag varmt kan rekommendera. Så lägg namnet på minnet. Mip... Mipr... Miproz... Miprizmodala!

Inga kommentarer: