onsdag 1 juni 2011

Fika nån?

Jag har alltid hävdat att jag inte gillar fika. Eller att fika gillar jag ju, men egentligen är jag inte så förtjust i kakor och sånt. Tårta älskar jag och nybakade bullar är finfint. Men kakor. Lite torra, lite smuliga, söta och ibland sliskiga. Ändå äter jag alltid alla kakor som bjuds. Och i vår släkt bjuds det kakor. Många kakor och många stunder för fika. Och med munnen full av kaksmulor hävdar jag fortfarande att 'jag är inte en sån som gillar kakor och sånt'... Säkert!

Men kanske ljuger jag inte helt. Om det står godis, chips, glass och kakor på bordet så tar jag ju kakorna sist.

Men jag tar dom. För är det nåt jag är så är det gottesugen. Alltid. Och att hoppa över är inte att tänka på. Först tar vi glassen. Sen godis. Sen chips och sist kakorna. Men allt går ner. Utan problem. Fast det är ju det som är problemet.

Ni kanske märker att jag försöker komma igång med Viktväktarna igen...

Inga kommentarer: