onsdag 15 juni 2011

Skolavslutning

Igår var det skolavslutning för våra etta-gluttare. Solen strålade, blommiga klänningar, vax i håret, sång & musik & faktiskt 'Den blomstertid nu kommer'. Tack för det. Och jag blev rörd så klart. Tex när en kille i nian fick diplom för 'bra kompis'. Oj, vilken fin kille det måste vara. Tårögd. Och när tre tjejer i nian sjöng ascool låt. Väldigt vackert. Tårögd. Och när sex-års-barnen delade ut rosor till niorna. Vilken gullig tradition. Tårögd.

'Den traditionen kommer jag inte ihåg från när våra barn gick i förskoleklass.' 'Nej, men det spöregnade ju förra året' påminde en annan förälder. 'De var i gympasalen och vi fick inte plats.' 'Mmmm' sade jag och tänkte att 'regnade det förra året?' Blev lite orolig att jag mindes så dåligt tills jag kom på att jag var ju på BB förra året... Det borde jag komma ihåg...

Inga kommentarer: