tisdag 2 augusti 2011

Boktips för barn och bölande mammor

Vi har firat namnsdag i dagarna två här i huset. Eftersom vi har tvillingar har vi valt att fira namnsdagar lite extra. Då har man i alla fall en dag som man inte delar med sin tvilling. T.o.m två dagar faktiskt. Och då får man också en liten present. T.ex en bok. A-son fick 'Jonte - basketliraren', skriven av Lena Stenbrink. Den passar bra eftersom A-son är basketlirare och den verkade vara lagom svår att läsa för en etta-gluttare.

Jag läste boken till frukost i morse. Och storbölade för att den var så fin. Nog för att jag är blödig, men att sitta och hulka till en barnbok om en basketlirare... Ibland blir jag lite orolig. Men jag kan varmt rekommendera boken. Den var så fin! Mer säger jag inte.

Jag fick också en fin namnsdagspresent. Den bästa faktiskt. Sovmorgon! Oj, så jag sov. Ända till klockan tio.

Inga kommentarer: