fredag 5 augusti 2011

En riktigt grön klocka

Jag har spanat in de här färgglada klockorna länge, och nu slog jag äntligen till. Det var ju rea. Men det här att välja färg är ju lurigt. Jag är en matchande människa och det krånglar till färgvalet. För egentligen behöver jag en blå klocka, en grön klocka, en röd, en gul, en vit, en orange osv osv - allt beroende på vad jag har på mig för dagen, vilken bil jag har och vilken färg det är på tapeten... Typ så noga är jag.

Så min blick flackade mellan färgerna. Den gröna så klart. Jag faller alltid för grönt. Blått så klart. Det är alltid ett säkert kort. Fast vit eller svart passar ju till allt. Men då faller ju hela 'färgglad klocka'-grejen. Så blå eller grön. Grön eller blå. Jag följde magkänslan och grön fick det bli. Jag blir glad i hjärtat och lugn i magen av grönt. Så nu ler jag förnöjt när jag tittar på min omatchiga men väldigt gröna klocka.

1 kommentar:

Vardagsbetraktelser sa...

Snygg hörrö, Maria har en orange så ni kan ju byta om ni skulle behöva en annan färg någon gång.