söndag 21 augusti 2011

Jultidningar

Häromdagen fick jag inte mindre än fyra utskick från olika jultidningsföretag. Och ett om Pandaförsäljning. Det verkar som om de alla tycker att det är dags att mina barn börjar tjäna lite pengar själva. Eller menar de att jag ska ut och sälja? Tycker de att jag har varit mammaledig länge nog nu?

Och hur kan de skicka ut detta precis samtidigt? Vem smyglyssnar på vem? Eller är det samma företag som skickar alla? Kanske finns det en oskriven lag att just veckan innan skolan börjar ska vi inspirera alla barn att tjäna egna pengar. Och precis efter semestern när pengarna är slut tycker alla föräldrar att det är en bra idé. Tills de får köpa alla tidningar och Panda-muggar själva...

Nåja. Barnen ska inte sälja jultidningar. Och inte jag heller. För jag ska börja jobba nu ändå. Och inte tänker jag köpa några jultidningar heller. Jag brukar skylla på att jag köper sånt av min systerdotter. Och det gör jag ju. Senast för fem år sen bara.

Inga kommentarer: