måndag 29 augusti 2011

Sök och du skall finna...

...mig!

Det är lite roligt att kolla statistiken på bloggen. Det gör jag varje dag. Flera gånger varje dag faktiskt... Den statistik man kan få är hur många sidvisningar man fått på sin blogg och vilka inlägg folk har läst. Man ser inte vem som har läst så ni kan vara lugna... Man ser däremot i vilket land läsarna bor. Jag har flest läsare i Sverige. Där ser man! Och så har vi några felsurfningar från Spanien och Rumänien.

Dessutom kan man se hur folk klickade sig hit, tex via Facebook eller Google eller via nån annan länk. Eller vilka sökord som har lett till min blogg. Den är kul. Det gäller att skriva om saker som folk gillar att söka på. Och som man vill bli förknippad med...

Det sökord som har gett flest träffar för min blogg är 'huggorm'... Det skriver jag inte om så jätteofta. Bara en gång faktiskt. Och så nu då...

Det mest osannolika ord som gett träff här är 'partylejon'. Det är jag nästan lite stolt över. Alla som söker på 'partylejon' hamnar på min härliga party-blogg... Fast det var inte jag som använde ordet - det kom från en kommentar. Men ändå. Och nu finns det med flera gånger. Kanske kommer detta att höja antalet sidvisningar avsevärt?

Partylejon!

Inga kommentarer: