torsdag 25 augusti 2011

Här sitter jag och är vuxen

Jag har börjat jobba igen efter 15 månader i mysbrallor och tofflor.
Jag konstaterar följande efter en vecka på jobbet:
  •  Luncherna är betydligt godare på jobbet.
  • Jag kan använda svåra ord när jag pratar och får inte ett 'doodle doodle google' till svar. 
  • Min dator vill, trots att den har vilat lika länge som jag, inte börja jobba än. Inte tänker den jobba fort i alla fall.
  • Kaffetermosen gurglar alldeles för högt när kaffet är slut, så jag kommer inte undan att brygga nytt.
  • Jag kan läsa böcker på vägen till jobbet. 
  • Jag kan kissa med stängd dörr.
  • Jag bör kissa med stängd dörr...
  • Jag hinner inte blogga lika mycket som förut.
  • Jag borde inte ha bloggat så mycket förut, när jag kunde ha kramat Lill-Tjorvas istället.

Inga kommentarer: