måndag 1 augusti 2011

Loppisfynd

Jag har längtat efter att få skriva just denna rubrik. Loppisfynd! Jag blir så inspirerad av en massa bloggande tjejer som går på loppis och fyndar. Sen tar de vackra kort på sina fynd och det syns verkligen att det är fynd. De har hittat en massa fina vaser, tallrikar eller tyger som jag aldrig hittar på loppis. När jag går på loppis ser allt bara sunkigt, skitigt och äckligt ut. En vas för fem kronor ser bara skamfilad ut i mina ögon. Och jag har ju så många vaser. Och jag ser dammiga tyger och loppiga nallar. Jag ser gulnade tallrikar och jag ser gamla matrester i karotterna. Jag kan inte fynda - hur billigt det än är.

Men så stannade A-son och jag på en loppis på vår campingsemester. Han hittade en glaskorv som han undrade vad det var. Vi kom fram till att det var en mycket speciell vas. En liggande vas med två hål för blommor. Lite kantstött och skitig så klart. Jag såg inte potentialen men A-son tyckte den var kul. Ja, men då får du fråga vad den kostar. Och det gjorde han. 20 kronor. Ett fynd? Kanske inte, men A-son fick köpa den. Väl hemma diskade jag vasen och arrangerade en rosbukett som reats ut på ICA. Och Tadaa! Det var ju verkligen ett loppisfynd.

1 kommentar:

U sa...

Ojoj, vad fint! Ojoj, vad vi ska loppisfynda på Gotland!