torsdag 8 december 2011

Felköp

Jag har gjort ett felköp som grämer mig. Mycket. Ett dyrt felköp dessutom. Jag köpte en varm ock skön dunjacka för ett tag sen. En märkesjacka. Minsann. Fast på outlet så det var ett bra pris. Och jackan är det inget fel på. Egentligen. Den är varm, snygg och nästan svart. Just det. Nästan svart. Nästan. För den är nog egentligen väldigt, väldigt mörkblå. Mörk mörk mörk blå. Så nära svart man kan komma. Fast blå. Det syns egentligen bara om jag har svarta byxor till. Och det har jag. Hela tiden. Det grämer mig och stör mig.

När jag köpte jackan provade jag också en svart täckkappa. Jag valde bort den för att den inte var lika varm, men också för att försäljaren tyckte att den var lite tantig. Jaha. Vem vill vara tant, tänkte Fru Olsson, 43, och köpte den 'som jag trodde svarta men som visade sig vara väldigt mörkblå' jackan istället. Och nu grämer jag mig världens för att det inte matchar. Snacka om töntig tant.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det en tajt sak, eller kan jag köpa den av dig? Mina jackor håller på att bli för små.
Fast jag vet i och för sig inte heller om jag vill ha en blå jacka.. Kram på dig!//KusinMaria