torsdag 22 december 2011

Tvi tvi tvi

Är du skrockfull? Det är inte jag. Men OM det springer en svart katt över vägen så spottar jag lite tyst och försiktigt över axeln. Utifallatt bara. Egentligen över båda axlarna. För jag kommer aldrig ihåg vilken axel som är rätt. Och OM det kommer en A-brunn i min väg, så tar jag ett litet diskret snedsteg så jag slipper gå på den. Bara utifallatt. Och OM jag råkar säga att 'jag klarade mig från magsjukan den här gången' så tar jag baske mig i trä så fort jag kan. Men bara utifallatt. För skrockfull - det är jag inte.

1 kommentar:

Nina sa...

Haha, någon sade till mig för några månader sedan att jag var skrockfull. Jag protesterade högljutt och förklarade att jag bara gör de där saker OM IFALL ATT, för säkerhets skull. För man vet ju aldrig. Sedan tänkte jag efter lite och hörde själv hur jag lät... Ganska mycket som det här inlägget=)