söndag 4 december 2011

Jag är nöjd - jag är nöjd

Vilken lång helg vi haft. Och mysig. Vi har ju varit hemma hela helgen och kurerat oss. Och till och med hunnit julpyssla. Vi har gjort julgodis. Vi har bakat pepparkakor. Vi har pysslat med pyssel. En mycket lyckad helg på min ära.

Och jag kan stolt berätta att vi bakade pepparkakor på köpedeg. Julgodiset är världens enklaste. Mandelmassa och karamellfärg. Och puffat ris med smält choklad. Och pysslet kommer färdigtänkt från pysselklubben. Men det är ju då det blir av för oss. Det är så skönt!

Och som pricken över i såg familjen på film tillsammans. Det var dags att introducera Star Wars för barnen. Och för mig också för den delen... Det uppstod viss oro när vi skulle sätta i gång. Vi hade lånat en hel radda med alla sex filmerna. Men frågan var, tittar man på den första filmen eller den äldsta filmen först? Efter att ha rådgjort med experter på Facebook kom vi fram till att börja med fyran, den äldsta filmen. Och det var ju helt rätt. Känner jag nu. För vem vet om vi orkar igenom allihopa...


Inga kommentarer: