måndag 12 december 2011

Vardagslogistik

Idag var det min tur att vabba. Jag låg på minus. Men så hade jag en workshop jag gärna ville gå på. Så då försökte vi lösa det. Men så skulle ena bilen in på reparation också. Så då löste vi det också.

T lämnade bilen på verkstad och tog hyrbil till jobbet. Fram på eftermiddagen tog jag det minsta barnet med mig och körde till mannens jobb. Vi byter bil. Jag får hyrbilsnycklar. Han får barnet i bilen. Jag åker på möte. Han åker till verkstaden och betalar. Jag åker hem från workshop i hyrbil. Åker till verkstaden som har ställt ut vår bil utanför. Jag lämnar hyrbil och nyckel i ett rör och åker hem.

Ser man det så här i text verkar det inte så krångligt. Snarare logiskt än en logistisk utmaning. Men det tog ett tag för oss att komma på hur vi skulle lösa det.

Inga kommentarer: