söndag 18 december 2011

Julkort

Jag är lite gammalmodig av mig men jag gillar julkort. Såna där på papper. Det må vara miljöovänligt och tidskrävande men jag älskar att få och jag älskar att skicka julkort.

Jag har en bok där jag varje år skriver upp vilka jag skickar till och vilka jag får från. Nytt från förra året är att listan numera hanteras i excel. Så långt kunde jag sträcka mig vad gäller nymodigheter. Och så hade jag tappat bort boken... För att noteras i boken med två kryss, ett i 'Skickat'-kolumnen och ett i 'Fått'-kolumnen, måste man alltså skicka ett riktigt julkort. För sorry vänner. Julkort på mailen räknas inte. Och julkort på Facebook ska vi inte tala om.

Förut - innan barnen - lade jag dessutom ganska mycket tid och kraft på att designa mina julkort. Med papper och sax och sånt. Fast innan det hette scrapbooking. När barnen kom blev det mer traditionella kort med bilder på barnen i lucialinnen och tomteluvor. Men gärna lite roligt och tokigt. Nu på senare år har jag inte ens hunnit rada upp barnen för fotografering så istället har jag photoshoppat in våra huvuden i julgranskulor eller liknande. Med färdigtryckt julhälsning. Kanske inte så personligt men fortfarande hyfsat kreativt.

Nu blir jag ju inte sur om jag inte får julkort från de jag skickar till. Jag förstår att det är omodernt och onödigt och att vanligt folk prioriterar bort det. Men jag vill inte släppa det själv. Kanske kommer verkligheten ikapp mig också. Men årets julkort ligger nu i lilla påsen från posten och ska postas.

1 kommentar:

Anonym sa...

Här har du en till gammalmodig! I år kommer det dock inte att bli nåt från oss, tiden sprang ifrån mig... Fail. Jag kommer igen nästa år. Tur att din bok är borta. Julkramar till hela tindrande familjen från the Shitnails Family.