torsdag 26 januari 2012

Använd sakerna!

Det var ingen på jobbet som kommenterade mitt nya halsband idag. Var det för att det inte längre syns att det är dottern som gjort det. För visst är det fint!? Asymmetriskt symmetriskt. Precis som jag gillar det. Sen kanske vi får åtgärda gummibandsknuten i nacken.

Det är nåt jag vill vara bra på. Att använda sakerna som barnen gör. Ett fint halsband. En fin grytlapp med pärlor på. En julpyntad disktrasa. Visst sjutton vill barnen att vi använder grejerna. Det där att skylla på att 'de är för fina' är inte ok. De vill ju inget hellre att grejerna ska komma till användning. Så på med halsbanden till jobbet.

Vildis har börjat på syslöjd och undrar vilken favoritfärg jag har. Hon har tänkt sig en tröja eller en blus till sin mamma tror jag. Hmm - kanske ångrar jag det här inlägget snart...

1 kommentar:

U sa...

Snyggt!! Heja Vildis <3