söndag 22 januari 2012

En helg helt enkelt

Fredagen var en stor dag. Vildis skulle sova över hos en kompis. För första gången. Hon var så fnittrig och förväntansfull. Och lika besviken och förkrossad när kompisens lillasyster blev sjuk. Sånt får ju inte hända. Men det händer hela tiden. Och vi fick öva på besvikelse ännu en gång. Som tur var kunde kompisen vara hos oss till klockan nio och mamman överkompenserade med både popcorn och godis. Lill-Tjorvas fick en egen skål. Med lite låtsas-popcorn... Han är så lättlurad.


På lördagen tog jag små-killarna med mig och åkte till hemstaden. Det är bra att dela upp oss ibland. Alla får sin välbehövliga uppmärksamhet. Lill-Tjorvas fick mysa med mormor & morfar medan A-son och jag var på Tintin på bio. Den var riktigt bra. Över förväntan bra. Spännande och full med action. Och alla hade stora och tokiga näsor.

Vi hann strosa lite i hemstaden. Så att jag kunde vara lite nostalgisk. Och peka och berätta att här gick jag i skolan. Här låg en skoaffär. Titta, vad har de gjort med torget. Och så vidare. Sånt som jag säger varje gång. Och trots att det var ungefär cirka 23 år sen jag flyttade härifrån så hoppas och tror jag fortfarande att jag ska möta folk jag känner på stan. Jag spanar och hoppas och känner inte igen en människa. Knappt stan heller för den delen.

Vi avslutade lördagen med att jag spöade mina föräldrar och min förstfödde son i Racko. Som vanligt kan man säga. En riktigt värdig avslutning på en fin dag.

Inga kommentarer: