onsdag 25 januari 2012

Produktutveckling?

Som av en händelse råkade jag komma över några chokladbitar idag. Inte jättemånga, men nån måste ju offra sig. Jag tog tag i saken och satte i mig dem. Rakt av bara. Utan pardon. Men mitt i mumsandet slog det mig att här har skett produktutveckling. Det har jag ju sett även tidigare när jag råkat ramla över dylika chokladbitar, och det har stört mig även då. Men nu. Nu har jag ju ett eget forum för klagomål. Jag kan skrika ut min frustration hur mycket jag vill. Och klaga klaga klaga.

Alltså. Papperet runt chokladbitarna. Det ser ut som förut, men det funkar inte som förut. Det är bara lur. Nytt som ska se gammalt ut. Fusk helt enkelt. Visst - papperet är tvinnat som förut. Man kan snurra upp det, men det hjälper inte. Det går inte att öppna på det sättet längre. Istället finns ett litet litet snitt som man ska slita sönder papperet vid. Kanske är det meningen att man ska tvinna upp papperet och sen helt sonika med kraft slita isär papperet där det lilla lilla snittet ligger. Men så våldsam är inte jag när jag äter choklad. Jag tycker om att rulla upp mitt papper. Veckla ut min chokladbit och sedan glufsa i mig den. Så där gammaldags och romantiskt. Inte brutalt och modernt.

Nej, så därför klagar jag. Här och nu. Bu för nya sorters chokladgodisinslagningar som ser ut som gamla. Gör nytt på riktigt eller behåll det gamla romantiska. Fegisar!

Inga kommentarer: