tisdag 24 januari 2012

Omogen husägare

Om man bor i hus så finns det en del att pyssla med. Utöver det vanliga vardagliga så ska man sköta om själva huset. Det ska underhållas. Och hur kul det än kan låta med underhållning så är det helt enkelt aptråkigt. Fasader som ska målas, krypgrunder som ska hållas torra, vattenledningar som fryser, kök som ska renoveras, badrumsgolv som lutar lite lite fel mm mm. Vi bor i ett hus från -86. För gammalt för att kännas fräscht och för nytt för att kallas charmigt. Vi fick en takläcka för ungefär ett år sen. Det började droppa från ett tak som har en altan ovanför. Under 10 år har det drippelidroppat tills det äntligen kom igenom ner till vår matsal. Jaha.

Min man och jag är tämligen ointresserade av huspyssel båda två. Men min man har i alla fall nått en insikt om att man bör ta hand om saker som uppstår med huset. Jag tycker bara att det är aptråkigt. Jag tycker till exempel att det är viktigare att vi får upp julbelysningen utomhus än att se till att takläckan lagas. Jag inser dock att det är jag som är omogen. Men visst är det fint med julbelysning...?

Som tur är tog han tag i takläckan under tiden. Nu är den fixad. Julbelysningen fixade jag. Däremot har jag inte tagit ner den än... För visst är det fint med julbelysning...?

1 kommentar:

Nina sa...

Att underhålla hus ÄR tråkigt. Riktigt tråkigt. Men julbelysning är fint=)