torsdag 8 mars 2012

Är det här verkligen bra för mig?

Jag lever. Tror jag. Men min kropp är i chock. Mina armar darrar så. Mina ben bär inte. Och jag har nackspärr...

Jag har idag spelat innebandy. I en hel timme. Typ. Förutom när jag stod med huvudet mellan knäna och försökte få tillbaka andan... Det var sååå jobbigt. Och sååå kul.

När jag stolt berättade för barnen att jag skulle börja spela innebandy höll de på att tappa hakan. Ska du? sade de skeptiskt. Kan du det? Vadå sade jag. Klart jag kan. Jag har en egen innebandyklubba. Va?! Har du?! Jag trodde det var pappas.

Jaja, jag kanske inte riktigt har profilerat mig som den sportiga här i familjen. Det kan jag väl erkänna. Jag har kanske jobbat mer med andra profiler. Som den gosiga till exempel... Eller den trötta? Den godissugna?

Inga kommentarer: