söndag 11 mars 2012

Helgens resultat i siffror

I helgen har jag...
...burit in 11 paket med vardera 10 st 5 meter långa brädor
...kvistlackat 50 brädor
...målat 70 brädor
...tvättat 8 maskiner tvätt
...ätit 3 bitar ganska äcklig rulltårta
...för husfridens skull röstat på 2 melodifestivalbidrag
...inte varit ute en enda gång
...samt försummat 3 stycken barn

Känns väl sådär. Har fortfarande 40 brädor kvar att måla. Och sen ska vi bara måla ett lager till. På 110 brädor. Jag tror den där snickaren var lite smart som tyckte att vi skulle måla taket själva. Då sparar ni lite pengar. Och det är rätt mysigt att stå och måla lite, och lyssna på radio kanske, efter att ungarna har lagt sig. Och det är ju lättare att måla ett tak innan det sitter i taket. Snackade snickaren.

Nu vet jag inte om jag tycker direkt att det är lättare att måla ett tak som ligger på golvet. Min rygg säger ungefär tvärtom. Och så himla mysigt är det inte att få hem 110 brädor som ska vara målade och klara till på tisdag. Och när färgen ska torka i sex timmar. Men en sak är säker. Vi kommer inte knorra om en enda faktura från snickaren. Allt han gör som vi slipper göra är värt varenda krona. Det hade han tänkt ut bra... Snickarn.

Inga kommentarer: