fredag 2 september 2011

Apropå sms

Jag fick ett sms från min man att jag skulle köpa en gitarrbok till A-son. 'Första gitarrboken' av Bo Strömbrytare. Bosse Strömbrytare, tänkte jag, vilken tok. Han har skaffat sig ett konstigt namn. Inte snyggt men men - folk får väl heta vad de vill. Vill han heta Bo Strömbrytare så ok för mig...

Jag hann aldrig köpa nån gitarrbok och beställde den istället på nätet idag. Min man stod bredvid. 'Tokigt namn han har den där Strömbrytare' sade jag. Min man såg ut som ett frågetecken. 'Bo Strömberg menar du?' 'Nej, du skrev Strömbrytare.' 'Säkert...'

De är så bra de här nya telefonerna. De tänker så mycket själva. Till exempel att Bo Strömberg låter alldeles för tråkigt. Jag skriver Bo Strömbrytare istället. Det blir kul när hon frågar i affären...

Inga kommentarer: