måndag 12 september 2011

Wordfeud

Det där Wordfeud är ju poppis har jag hört. Och eftersom jag är en hejare på Alfapet efter alla träningsmatcher med mormor E så var jag ju tvungen att hoppa på tåget. Och det är kul. Framförallt är det smidigt att kunna ha flera matcher igång samtidigt. Och att man kan göra sitt drag när det passar. Tex när man sitter på toan på jobbet. Då passar det ganska bra. Om man inte tänker för länge. Då börjar de undra där utanför.

Det som inte är så bra är att man får lägga ord som inte är i grundform. Det är ju fusk. För så är reglerna när man spelar med mormor E. Hon är 98 år och slår mig på fingrarna nästan varje gång. Men så har hon ju samlat på ord sen urminnes tider. Som naturligtvis står i hennes lexikon från 1872. Men mina nya fräscha ord får inte godkänt... Icke. Trots att jag kan bevisa att de finns med på Google... Vad är Google kan hon säga då??!!

Tur i alla fall att mormor E inte kör Worfdeud...

Inga kommentarer: