måndag 19 september 2011

Viktigt meddelande! Från banken!

Jag fick ett 'Viktigt meddelande' från banken igår. Per mail. Det hade blivit lite tokigt med alla mina pengar och jag ombads klicka på en viktig länk så skulle de lösa allt åt mig. De måste ha haft bråttom när de skrev för de hade stavat lite fel... Plus att jag är ju inte kund hos Swedbank - det hade de missat... Det är då man börjar ana oråd. Kan det vara nåt lurt med detta?

Kom ihåg alla! Aldrig aldrig klicka på viktiga länkar i skumma mail. Det är ett lur!


Och medan jag ändå håller på. Skicka heller inte vidare de där kedjebreven som hotar med olyckor och katastrof om du inte önskar dig något och sedan skickar vidare inom 10 minuter och springer tre varv runt grannens postlåda och hoppar jämfota till jobbet och absolut absolut inte talar om något för någon. Det är också bara lur! Och tar bara en massa tid och kraft. Trams! Skärp er!

Puh... Det var skönt att få ur sig. Man kan ju bli galen för mindre. Vuxna människor hålla på att skicka virtuella lyckokakor...

1 kommentar:

u sa...

Vilken tur att du berättade :)...kram till dig, syrran!