fredag 2 september 2011

En bok till!

Nu har jag läst en bok till. För nu åker jag tåg och tunnelbana och buss flera timmar per dag. Boken heter 'En dag' och är skriven av David Nicholls.

Åh, den var ju bra förstås. Den har ett väldigt speciellt upplägg. Boken handlar bara om en enda dag. Fast under flera år. Det är två personer, Dexter och Emma, som  träffas den 15 juli 1988. Sen får man följa deras liv under den 15 juli i typ tjugo år framåt. Häftigt upplägg. Och man får en ganska bra bild av hur deras liv ser ut år från år.

Boken är mycket romantisk och lite sorglig. Man inser hur många missade chanser det finns i ett liv. Och jag lägger från mig boken med en känsla av melankoli. Det är egentligen inte en känsla jag vill ha efter en bok. Men det är ok. Ibland kan det inte vara på annat sätt. Även om jag vill.

Jag tycker boken är mycket bra. Lättläst och med ett rappt språk.

1 kommentar:

Ester sa...

Jag instämmer - jättebra bok! :-)