onsdag 21 september 2011

Jag grät så jag skakade

Idag har jag varit på förhandsvisning på bio. Det är sånt som händer om man har de rätta kontakterna helt enkelt. Och oj vilken film det var. Niceville. Vilken snyftare.

En sån där fin och hemsk film om södern där de vita är dumma mot de svarta men det finns en snäll vit och de svarta är så härliga och kloka och så blir nästan alla snälla på slutet eller så får de sig i alla fall en ordentlig näsbränna. Jag skrattade och grät om vartannat. Jag grät faktiskt så att hela bänkraden hoppade. Jag kunde nästan inte sluta hulka. Så bra var den. Och efteråt applåderade alla och torkade tårarna och skrattade generat.

Se den! Finfin film. Ta med näsdukar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har läst boken! Fantastisk bok. Vad kul att den kommer på film. Jag måste se den.
//Maria