torsdag 1 september 2011

Varning - utsvängande bakparti

Jag körde bakom en sån där lång dragspelsbuss idag. Där stod det med stora bokstäver: 'Varning - utsvängande bakparti'. En sån dekal kanske man skulle ha på ryggen...

Tänkte jag och smålog åt min fantastiska humor. Det var så bra så jag bara måste komma ihåg det. Till bloggen. Jag måste ju vara rolig på bloggen. Tänkte jag och tog fram telefonen och skrev ett sms till mig själv. Lite vinglande och med det ena ögat på tidigare nämnda bakparti.

Precis när jag skickade iväg sms-et såg jag att jag skickade det till min man. 'Varning - utsvängande bakparti.' Inget mer. Det var bara det jag ville. Sen skrattade jag högt för mig själv i minst fem minuter. Jag gapflabbade där i min ensamhet. Jag gapflabbade när jag fick ett 'Va?' tillbaka. Och jag gapflabbade när jag ringde och försökte förklara det roliga.

2 kommentarer:

Vardagsbetraktelser sa...

haha... har gjort något liknande en gång.... Jag skickade en inbjudan till fika till alla i min telefonbok en gång, kom senare på att opps.,... kanske skulle sorterat bort vissa... där låg gamla chefer, personer jag bara träffat en gång, osv....

Fru Olsson sa...

Ojoj, hur många kom på fikat?